4 mars

publicerat i Allmänt;
idag är det fredag och den sista lediga dagen på sportlovet.
 
jag har haft en otroligt bra dag med min lilla kärlek och vi har hunnit med på took för mycket på en och samma dag. snön har vräkt ner och vi har ändå varit ute halva dagen. på förmiddagen var Emine hit med sina två må godingar och eftersom jag helt vridit till ryggen och har stänga order från kiropraktorn att ej få lyfta eller göra hastiga rörelser så kom Henke och tindra hit och plogade av gården åt mig så jag tog mig ut med bilen. nackdelen med att vara ensam ibland, jag hatar att be om hjälp om så enkla saker som att skotta snö. men Henke fick roa sig en stund och verkade inte ledsen över det :)
 
vi var iväg till skålö och red häst på em och det var en höjdare tyckte Lovis! hon har pratat om det hela dagen och berättat för alla att hon ridit häst. hoppas hon blir en hästtjej så kan vi dela ett intresse gemensamt. kanske den här mamman kan ta upp sitt gamla intresse.
hästar är bra för själen säger dom?
 
när vi kom hem så tooksnöade det, bara blöt snö ramlade ner men jag och Lovis vi fortsatte att vara ute och Lovis ville göra en egen Olaf från frost. så vi gjorde oss en rejäl snögubbe som står ståtligt på framsidan och kikar på alla bilar som far förbi. väl inne har vi hunnit med både bad och måleri. tiden går fort när man tecknar märkte jag och var ett tag sedan vi hade sådan kvalitetstid jag och Lovis.
Hon är extremt trotsig mellan varven den lilla damen och jag får bita mig i fingret för att inte bryta samman vissa stunder.
jag har även hunnit måla om ett sängbord och nu har jag bara det andra kvar. eftersom jag köpt ny säng nyligen som är grå så tyckte jag inte det passade sig att ha svarta bort så nu e dom vita och vilken skillnad det gjorde!
 
det har varit skönt med sportlov och jag vill tycka att vi tagit ordet sportlov ordagrant eftersom vi utfört någon slags sport nästan varje dag :) eller ja i måndags var jag i sälen och tokade mig, men att dricka bubbel är väl en sport det med kanske i vissa länder?
 
i morgon ska jag prova ta mig till simhallen, även ingen hård träning får utföras och det känns sådär, men att simma är väl bra det men jag föredrar att känna pulsen och svetten ist.
 
det är fredag kväll och kl e inte ens 21:00, jag har krupit ner i sängen och ska antingen läsa lite bok eller se på lite vänner, frågan e vad som blir bäst? somna med ett leende eller somna dumkåt som jag gjorde igår?
GREY får vänta...
 
god natt!
 
 

Kommentera inlägget här :