vabbning!

publicerat i Allmänt;
I fredags hade jag med mig lovis till skolan. två lektioner och vi slutar efter lunch. det gick väldigt bra och jag blir lika glad varje gång jag tänker på vilken liten stor förstående tjej jag har.
lovis har hostat extremt om nätterna nu i snart en vecka. så det har inte varit nå dagis sedan torsdag. jag vill inte att det ska brya ut til nå feber och kanonförkylning, 
idag har hon varit hos mamma och anders men i morgon tar jag en dag hemma. det känns trist att missa saker i skolan. men jag missar åtmindstånde bara en teckenspråkslektion så man hasar nog inte efter så mycket. 
 
när jag kom hem idag från skolan och hade fått hem lillbokis så bakade vi chokladbollar. vilken succe! hade en extremt glad och positiv unge hela kvällen. men eftersom hon sover rätt kasst så va de sängen redan vid 19:30. det som har börjt störa mig en hel del är att jag också kryper ner med henne då 9/10 gånger? ibland gör jag läxor såklart men ofta, även på helger. jag har helt tappat bort mitt vuxna liv känner jag.. 
trots den känslan just nu känner jag att jag får mycket gjort här hemma.. sakta men säkert går det iaf åt rätt håll.. rensar och pysslar lite. 
 
jaha så ska jag väl ta upp det dryga med. vikten. 
jag vet inte om jag ska vara nöjd eller missnöjd. det varierar så stort från dag till dag och jag vet att jag gått upp några kg senaste året. det är irriterande att inte kunna ha en del klänningar som man haft förut eller att kunna känna sig lika fin som man gjorde förut. men ändå någonstans känner jag att det inte va så noga heller. att jag orkar lixom inte bry mig. någonstans känner jag att det kanske är dags att sluta tänka så förbannat mycket på det och försöka leva och njuta av det goda då och då.. mer och mer har jag börjat göra det.. ångesten ja den kommer absolut. inte lika ofta som den gjorde förr. jag har fortfarande inte börjat koma igång med den riktiga maten så att säga eller dom rutinerna. ätger dock bättre i matväg (riktig mat) men jag vil kunna ät choklad utan att känna tvånet att jag måste träna efteråt för att förtjäna sånt. jag kan tycka ibland att jag duger som jag är..
jag kan inte svara på riktigt vart jag står eftersom det pendlar otroligt från dag till dag.. men över lag känner jag att jag lägger ner mindre tid på att fokusera på vikt och kroppen. jag tränar och håller igång bara. fast jag gärna vill gå ner ca 5 kg så tar jag inte tag i det. måste då bero på att man inte är tillräckligt motivierad? jaja en liten lättnad kan det vara iaf. ett mindre måste :D 
 
jag ligger nu i sängen och kl är snart 21. här har jag legat sedan kl 19:30. funderar vad vi ska hitta på i morgon. hoppas vi får sova relativt bra inatt. bara för att man hostar om natten lär vi juh inte behöva isolera oss hemma.. en cykeltur vore kanske skönt :) 
mamma gav mig ett bra tips som  lindrade hosta. varm mjölk med honung i. ska absolut testa inatt om det behövs.
 
god natt :) 

Kommentera inlägget här :