3 år.

publicerat i Allmänt;
idag är det en viktig dag i livet känner jag. kanske väger denna dag mer för mig än för andra jag vet inte men det är en otroligt stor dag då du fyller 3 år. för nästan exakt på tiden för 3 år sedan låg jag på BB och fick dig på magen bara på sådär timmen ifrån med den här kvällens tid.
jag visste inte då vad livet skulle ge mig men jag hade hört en hel del om det och skrämmande var det. att få ett barn som man älskade gränslöst från sekunden du såg mig i ögonen det trodde jag inte. jag trodde inte det skulle kännas som det gjorde. jag tog mig igenom en graviditet ensam och det var tufft jag hade en förlossning som var både och, lycklig och sorglig. hade ingen som stöd där som också älskade dig som jag gjorde. jag hade det visserligen bäst utifrån min situation. man kan väl inte vara mer trygg än under sin egna mammas vingar? mamma och anders var ett otroligt stöd och deras närvaro i ditt liv har verkligen satt spår. två väldigt viktiga människor i ditt liv jag vet aldrig kommer lämna dig mer än när jordlivet går, jag e så glad över det.
 
att bli mamma var något lite svårare än man trott och juh längre tiden går juh svårare blir ansvaret känner jag. många tycker säkert en hel del om det och det får man, det gör jag med om mig själv.
många dagar man känner sig som det sämsta mamman i världen pga av beslut man fattar och hur livet kurvar sig framåt både upp och ner. att vara mamma och människa det är en kombo som ibland är svår att finna en balans i. och när jag känner att balansen inte riktigt infinner sig så har jag en mamma och anders som balanserar åt mig. en break och jag bara kan hitta tillbaka till fokus. så är det med allt i livet.
att vara mamma till just dig det är väl något man känner stolthet i varje dag. du ger så mycket intryck och är så öppen så det är svårt att inte känna sig tacksam över det. du talar om att du älskar mig varje dag och med dina små kloka ord och meningar så vet jag att jag är den bästa mamman du kan tänka dig ha även fast det inte alltid känns så  inom mig. med tanke på vem du är och vad du håller på bli så tror jag att jag sköter mig rätt bra iallfall.
 
att vara en bra mamma handlar inte alltid om att vara stark och på topp jämt. man måste kunna visa sig svag och ledsen också för sina barn, men dom stunderna i livet jag känt jag inte ens klarat av ansvaret som mamma har jag aldrig låtit dig lida i det och befinna dig i det. du har sovit hos mormor och haft det kalas en eller två nätter.
Tacksam är man över det. vad gjorde man om inte den möjligheten fanns? inte alla som har den. men alla måste vi väl känna så ibland antar jag?
 
Lilla Lovis alla dagar i mitt liv kretsar kring dig nu. det är bara du och jag och jag vet inte vad mer jag kan göra för dig. jag vill ge dig allt, jag vill ta dig överallt. vill ge dig kärlek för två och köpa allt och önska allt till dig. men ser jag över vårat liv idag så lär jag säga vi båda har det såå bra. familj och vänner vi har omkring oss, som älskar oss och bryr sig om oss. det är något jag värderar högt. kärlek.
 
din 2 års dag ligger fortfarande på mitt samvete. mitt i flytt och separation och allt som tillkom så blev det kattskit av alltihopa. detta år ska du få ett rejält kalas med fiskedamm och glasskalas i stora glas!! ett barnkalas som ska in i fotopärmen direkt Din mamma har köpt dig en fyrhjuling i 3årspresent. du får den på söndag.
 
ja en födelsedag kan få en att minnas. minnas vad det innebär att vara mamma och allt där till i livet. tacksamhet och kärlek, få mig att minnas vilken king morsa jag är som står här idag. med allt jag har rott i hamn under åren! klapp till mig och en puss till dig. du är verkligen min huvudrätt i livet och ingen kan ta det ifrån dig.
 
Tack för att du finns jag älskar dig.. !
puss mamma
 
 

Kommentera inlägget här :