en hel vecka!

publicerat i Allmänt;
jajamänsan, då var detta påsklov slut och det har hänt en hel del kuligheter och chill lär jag säga :) framförallt kvalitetstid för mig och lilla Lovis!
förra helgen var det påsk och det var juh lika trevligt som alla andra år. detta år gick vi runt jag och Sofia och påskade lite i gårdarna, vilket uppskattades otroligt mycket av folket! kanske en ny tradition skapad, omoget eller ej får ni tycka men har man trevligt och kul så kör bah! sen drog vi till kulturhuset och dansade loss. som vanligt blir det oplanerat sent men ja har man roligt vad ska man då ge sig för ?
 
haft hiskeliga problem med ryggen och lär säga att det är det värsta på länge då det gått till nacken och utvecklat sig till huvudvärk och en värk i nacken som gjort att jag inte ens kan sitta. bedrövligt drygt och dyrt.
blivit några turer till Malung och badat i simhallen då de bommat igen nu för renovering.
 
Lovis har verkligen börjat tänja på gränserna och speciellt på kvällen nu när hon ska sova.. jag lär erkänna att jag känner mig gråhårig och dyngslut ibland men känner mig ändå tacksam att hon gör det nu och inte gjorde det för nån månad sedan.. nu har man ändå ork och fokus på rätt ställe så man hanterar det hela med tålamod. iaf 9 av 10 gånger. kan ta upp till en timme nu att få henne i säng då hon kommer gåendes hela tiden, men bara att gå tillbaka med henne till sitt rum och tro mig det är frestande att lägga henne i min säng men det skulle jag nog bittert få ångra gissar jag! hur det än är så en dag kommer jag att dela sängen med en annan och då vill jag inte ha en liten Lovis där som härjar och grejar, och hon och jag sover juh bäst på eget håll men nog är det mysigt att sova med henne också men ja. bäst i längden tror jag är att stå fast vi detta och krångla lite nu än att lära henne att man kan sova i mammas säng ist. kommer hon på natten får hon ligga kvar hos mig men annars brukar hon komma på morgonen och vi myser järnet nuförtiden. underbart!
 
jag har haft funderingar på att flytta, flytta till Äppelbo för det skulle underlätta otroligt i vardagen att ha mamma så nära, att få ryggen att fungera måste jag träna regelbundet det har jag verkligen fått se nu när jag inte haft möjlighet att träna då jag inte haft barnvakt osv. men ska man behöva lämna ett hem ett liv där man mår bra och känner sig trygg för detta ? för att ha en fungerande kropp ?  ja jag vet inte, jag har iaf "anställt" en "barnpiga" :) betalar hellre henne en slant så hon passar lovis nån timme så jag kan träna. det känns juh bättre än att be om hjälp med barnvakt då kan man nu fråga utan att få taskigt samvete. jag får träna och hon får pengar ? avsatt lite sparcash åt detta så det ska nog gå ihop, speciellt nu när jag lagt ut bilen också på försäljning så om jag får den såld så kan jag förhoppningsvis jobba kvar på skolan. saker och ting börjar reda sig men det kommer hela tiden upp nya problem vilket är irriterande som fan. men jag känner mig stark och på banan så jag krigar vidare ;)
 
i fredags skulle jag träna lite och mamma tog lovis nån timme sen ringer hon säger att de vill behålla henne över natten och jag kan hitta på nått eller göra vad jag vill då. jaha tänkte jag, ja det får dom väl men vad ska jag då göra ? va ut och provade springa lite. gick till Åktjärn och drack kaffe och åt smörgås där.. väl hemma så tänkte jag om jag skulle bara vara hemma eller vad jag skulle göra. alla skulle juh kolla på hockey, skrev till Andreas och han tyckte jag skulle haka på till hotellet. det gjorde jag och Filip drog jag med också. blev en sjukt spontan och galet rolig kväll. förvånade mig själv med att finna matchen oerhört spännande och kul. kanske var för att stämningen var så bra ? man drack en cider och hade gott sällskap där?
jag förvånar mig själv varje dag nästan, någonstans detta år har jag bestämt mig att sluta vara så principfast. våga testa nya saker lixom och jag har än inte funnit det tråkigt,
 
jag börjar trivas bra ensam nu. att få lägga mig i sängen tidigt och bara sova. att höra tystnad. kände efter denna vecka med mycket främmande och vänner här både dag som kväll att när jag väl va själv så njöt jag otroligt.. tackat nej flera gånger till besök för jag inte haft lust. alla som säger man ska lära sig umgås med sig själv så lär jag väl säga jag är en god bit påväg då, igår la jag mig kl 20:00 och somnade innan 21, sov i 11 timmar! :)
 
 
men nu kommer snart Annsofie hit och vi ska ta en kvällskopp och tjöta lite. otroligt trevligt det med! :)
 
Tack!
 
 

Kommentera inlägget här :