28 och 29.

publicerat i Allmänt;
Tisdag.. denna dag har känts som måndag.
den har varit jobbig på många vis men otroligt rolig också. mycket information har gått in och en hel del ut också förhoppningsvis. minnet har fått satts på prov  och jag har ägnat 2 timmar ikväll åt att förbereda material till morgondagens undervisning. Sex och samlevnad! wohoo jag vet inte om jag ska se fram emot det eller om jag ska gruva mig för det? hur det än är så blev jag otroligt nöjd över mina 4 sidor jag skrivit ihop och fått till ett anständigt lätt och bra material att jobba med i morgon. typ samtidigt som jag haft en Lovis som inte riktigt velat sova när jag velat det idag. jag ligger nu på 1 timmes övertid men ja det gör väl inte så mycket. ska väl pallra mig in i duschen sen krypa ner jag med så det blir onsdag någon gång och halva veckan har gått.
 
igår så åt jag middag med mina tre favorittjejer. det v ar både behövligt och trevligt på samma gång. kände mig nöjd och glad när jag la mig att jag har så fina vänner runt omkring mig. och fler får jag. man kan aldrig träffa för mycket nytt folk. inte jag iaf.
 
ja denna vecka fyller jag 29 år. 29? vad hände vart tog tiden vägen och vart tog åren vägen? jag har varit mamma i 3 år och livet ser aldrig ut som jag föreställde mig ett år tidigare. haha. vet hur jag tänkte förra året då jag fyllde 28. ja nyss hemkommen från kap verde och trodde man idag skulle leva familjelivet i Grangärde. rätt glad är jag juh idag att det inte blev så, men mycket har juh hänt sedan dess också och tro mig mina framtidsdrömmar har juh hunnit ändrat sig några gånger från då fram tills idag och jag tror inte jag ska fundera på hur livet ser ut när jag är 30 år för det är aldrig som jag varken föreställer mig eller vill ändå. Hur kommer det sig tro? ja idag är jag väl ganska nöjd med livet men det var juh fortfarande inte vad jag trott. fast å andra sidan för 6 månader sedan såg inte livet heller ut som jag trodde för ett år sedan så ja vad vet man? vem vet hur livet ser ut nästa vecka eller vad som händer i morgon? :) det vet ingen och jag väntar med spänning på att få uppleva det! Våren är en fin tid och jag får god energi av det. längtar till sommaren och allt som tillkommer med den.
 
nu på lördag tänkte jag att jag ska ha lite födelsedagskalas hemma, får se om det utvecklas till kalasfest eller mysfest men en hel del kommer som det verkar och det blir väl trevligt. grilla spela spel och leka lekar och dricka irish! ja kvällen kan väl inget annat än att blir en bra kväll det är jag övertygad om.
får se hur man mår när man ska bjuda på tårta på söndag. blir öppet hus efter kl 16 ;)
 
idag när eleverna slutade skolan tog jag med mig datorn och satt mig ute i solen på skolgården, jag och Emelie. ja det är gött att kunna njuta av det fina vädret även fast man jobbar :) i morgon får det nog bli en cykeltur med Lovis om det är lika fint ute! hitta någon som kan hjälpa mig sätta upp studsmattan vore en sak att få till innan veckan är slut!
 
ujuj vad tiden rinner iväg. jag hinner inte ens äta. idag har jag inte hunnit äta mer än lunch på jobbet. det lockar otroligt nu att ta med en smörgås upp till sängen och äta den där :D ja så får det nog bli!
 
 

Kommentera inlägget här :