vilken helg!

publicerat i Allmänt;
Ja jag kan inte säga mer än annat att detta har varit den bästa helgen på hela detta år!  jag har haft så otroligt roligt och mått så bra, goda vänner från Stockholm har varit här och att umgås med dom där livet bara ska vara känns förjäkla bra, en annan stressar genom livet alldeles för mycket. man måste lixom stanna upp också, ja dom lär en så himla mycket om livet dom där pojkarna!
planen var att dra upp till Gördalen men vi beslutade tillsammans tidigare i veckan att vi håller oss på hemmaplan ist och  tar dagen som det kommer och ja mycket bra beslut av oss!
 
fick hem min älskade lilla skatt vid 14 idag. var på selins och trängdes med alla turister. jag mamma anders och lovis käkade lunch. på vägen hem så somnade lovis i bilen men väl hemma så väckte jag henne och vi gick in i soffan och satt oss då hon somnade om i min famn och sov där i nästan 2 timmar, fick lov väcka henne igen då. det var en härlig känsla att bara få vara och bara sitta och se en film med ett sovande barn i famnen. önskar det hände oftare. mitt i all lycka idag och tillbakablickar från helgen så började jag gråta. utan någon som helst förvarning, tänkte inte på någonting utan kollade helt inne i filmen men tårarna började rinna och det var omöjligt att sluta. genast börjar man då fundera varför är jag ledsen NU? efter en timme insåg jag hur rädd jag är för livet, rädd för att leva och fatta dåliga beslut, jag inser också att jag knuffar bort folk ur mitt liv som betyder mest för mig och det gör mig ledsen samtidigt som att en vänskap ska vara delad, inte bara en person kan driva en relation. jag vet inte varför jag tagit avstånd från somliga men jag antar att det är för att jag känner idag att jag passar inte direkt in någonstans längre.. försöker passa in men det är inte så enkelt alla dagar.
jag tycker det är konstigt att kroppen kan bestämma över dig utan att du själv märker det. hur man kan bli ledsen när du inte tänker på något ledsamt?
ringde till mamma, hon som alltid lyssnar och genast blir allt enklare. jag hade inga direkta svar att ge henne eftersom jag inte visste men jag konstaterade att jag är väldigt rädd för livet. leva livet och så, jag vet att man kan hitta en balans där det funkar man kan leva två liv om man vill det. jag kan vara ansvarsfull och den bästa mamman jag kan vara samtidigt som jag kan få vara bara sandra, 
 
skönt att skriva av sig lite och allt känns så mycket bättre. ska sätta mig och måla lite med lovis innan det är dags för pyjamas barnprogram och sovdags. ikväll ska jag nog lägga mig väldigt tidigt och ta upp ett stort glas cola och se film i sängen. ja det känns som en otroligt lockande ide!
 
ny vecka kommer i morgon och Stockholm har hjälpt mig att organisera upp veckan nu:
 
Mys-Måndag
Tok-Tisdag
Onani-Onsdag
Trivsel-Torsdag
Fumliga-Fredag
Latjo-Lördag
Städ-Söndag
 
ja det låter juh otroligt tycker jag. hur bra som helst. så vi börjar i morgon med mys-måndag då jag och mina två kollegor ska hem till våran nya kollega Mari och äta räkor och dricka vin på kvällen. kan juh inte bli annat är mystrevligt! :)
 
ja då känner du mig som palmen skulle sagt!
 

Kommentera inlägget här :