Torsdag.

publicerat i Allmänt;
Idag är det torsdag och jag förstår inte hur veckorna bara springer iväg. man jobbar långa dagar på skolan med härliga elever så egentligen är det väl inte konstigt att det går snabbt. mellan varven så kommer livet åt en men enklast är att kasta några roliga komentarer till Emelie eller Anna så är man på banan igen, jag känner mig glad idag!
 
Natten som va hade jag syster på besök, hon passade Lovis en sväng igår kväll så jag kunde åka på friskis. Friskis är det bästa som hänt min rygg och måste försöka få det att fungera längre fram med vardag och träning och barnvakt osv.
syrran har juh varit i Thailand och mycket har hänt på tre veckor. va skönt att ha tjejmys och snacka massa skit i sängen :)
 
i helgen blir första helgen ensam hemma utan party och roligheter, en hel helg med bara Lovis. ska bli spännande. på söndag är det alla hjärtans dag, En sådan där dag som bara påminner en om sånt som gör en ledsen just nu. Typiskt bra tajming. jaja kl 13 ska jag iaf på dop. sen kanske jag raggar upp en vän och bjuder hem på mat när Lovis lagt sig. :) funderar på att dra till badhuset i Borlänge med Lovis på lördagen. kanske någon vill följa med oss?
 
sitter i skolan nu och kikar på när Emelie har sin första hemkunskapslektion, en liten rast just nu då :) hon e bra fin min vän Emelie och duktig är hon med. jag sitter här i bakrunden och förbereder lektioner och skriver lite. ibland får man juh lov ryta ifrån när eleverna blir för pratsamma. märkligt hur respekt visar sig mellan olika personer. när elever ignorerar mig så blir jag lite upprörd och det märks.
 
jag har infört att torsdagar har blivit mina städdagar då jag inte orkar göra något någon annan dag, perfekt med tid då jag slutar kl 14:15. gött att ha lite fasta rutiner oh sedan har man juh massa tid med Lovis på samma gång att lära henne städa :)

Kommentera inlägget här :