söndag kväll

publicerat i Allmänt;
Det känns sådär denna söndag att få lov jobba lite. har nyss lagt Lovis och ska börja jobba.Helst skulle jag bara vilja gå upp och lägga mig med en godispåse och kolla på film, det vore juh fantastiskt skönt.
 
Blev slirigt igår för Bokor. blev aningen pruttfull, när man e full så händer det juh något med huvudet man gör saker man normalt kanske inte skulle gjort och säger saker man normalt inte skulle sagt. man kan juh undra varför det är så? jag funderar mycket på saker jag gör och på saker jag säger, varför jag gör saker och varför jag säger saker ibland, men det är väl inget jag kommer ifrån antar jag. träffade mycket folk igår och det var alldeles för mycket folk så det var nästan inte ens roligt, alltid roligare på förfesterna så jag undrar varför man ens lämnar dom? 
som vanligt slog jag upp ögonen kl 8! jag blir så trött då jag väl får sova så kan jag inte. har inte haft nå problem med att sova senaste veckorna och glad är jag för det. men jag har stora problem med att ta mig en sovmorgon när jag väl får sova ut. frustrerande!
 
något annat kul är att jag är 40g från min målvikt, det är väl en sak som är bra när man blir singel och mått som ett lass skit att man iaf går ner i vikt. sedan om det är rätt eller fel är juh en annan sak.
har nog lärt mig att så länge man inte älskar sig själv riktigt så kan ingen annan heller älska en fullt ut. jag tror jag är nära nu att att acceptera mig själv. jag har bitar jag måste jobba med otroligt mycket man att känna att man tycker om sig själv är väl en bra början. i varje förändring man genomgår så på något vis lär man sig något varje gång och tar det med sig, livet blir automatisk enklare om man iaf trivs med sig själv och sin kropp då har man en sak mindre att tänka på!
 
Lovis talade om för mig ikväll här när man sitter och ser ut som man sålt smöret och tappat pengarna lixom efter en lång dag att mamma va lika fin som en prinsessa, hon drog på mig en prinsesskrona och sedan satt hon på sig själv en och sa Lovis också va en prinsessa. det är så härligt att höra hennes meningar, att hon menar verkligen det hon säger. man blir så glad i hela sig själv. livet utan lovis undra hur det liveet hade sett ut då.. jag är så glad att jag fick detta barn att just hon kom till mig och att just jag får äran att vara hennes mamma. min uppgift är att försöka uppfostra henne på bästa sätt och vad nu det är det vet jag inte men tiden lär väl utvisa om man lyckas eller inte.
 
lovis pappa och storebror skulle ha kommit och hälsat på igår, men när de kom till Torsby blev Oskar sjuk och de fick lov vända och åka hem igen. tråkigt,  lovis blev så besviken när jag berättade att dom inte skulle komma då jag redan förberett henne på det så hon blev ledsen, så mycket som händer i hennes lilla huvud men vi hoppas vi kan försöka ses nästa vecka ist då.
 
nej nu ska jag ta att jobba lite innan jag tar godispåsen och går upp och kryper ner under täcket. hör att det blivit tyst på övervåningen så jag antar att damen äntligen somnat.
 
hej! 
 

Kommentera inlägget här :