kärlekens dag?

publicerat i Allmänt;

nu är jag sådär super less på se hur lyckligt kära alla är och deras framtidsplaner och hur många barn dom har eller ska ha, vilken resa dom bokat, vilka goa middagar de lagar åt varandra och blombuketter de köper till sina käraste. är det nå form av kärlekens dag idag eller?

nej jag vet inte, kanske man reagerar extra och känner lite lätt irritation över sånt där när det ligger runt en överallt. oundvikligt lixom! pratade idag om framtiden med en vän och hur framtiden såg ut för två månader sedan. hur man trodde livet skulle se ut till jul och nu sitter man och tänker framåt hur det kunde ha sett ut? varför, varför sitter man och plågar sig själv genom att fundera på dessa saker? barn hus boende resor tillsammans? fullkomligt galet men sedan frågar folk och då svarar man bara och sen är karusellen igång. ja idag är kanske den där dagen på veckan då ensamheten slår en  i ansiktet. fast man inte är ensam, jag behöver inte vara ensam om jag inte vill men å andra sidan vill jag bara vara ensam, komma upp på stadiga fötter och leva vidare.  fast roligt vill vi väll alla ha eller hur? frågan är hur roligt ska vi låta oss ha då?

nej livet är alldeles för komplicerat och allt känns så olika från dag till dag och det bästa jag vet är att då få skriva av mig lite. spelar ingen roll vad jag skriver för jag vet inte när jag börjar skriva vad jag ska skriva. vet inte heller om ni får någon klarhet i allt men det får inte jag själv alla gånger och vet ni att det gör inget. man har allt placerat i sina fack men alla får bakslag inte bara på detta utan på allt i livet. jobb och alltihopa och idag har jag ett bakslag över lag känner jag.

kärlek pengar jobb och livet i allmänhet känns tungt just i denna kvällsstund. och det slog om på 1 sekund och då har jag fan inte druckit nå alkohol heller!

att få ta en dusch och lite god natts sömn på detta så ska nog livet kännas bättre redan i morgon. herregud det är juh fredag. en helg som kommer bestå av främmande från värmland på lördag och en tur till Borlänge efter det. spendera tid med the family och en tripp till badhuset på söndag. det kommer nog lovis tycka e kalas kul :) på lördag på dan blir det nog pulkaåkning :) frågan e vad man ska roa sig med i morgon kväll ? bjuda nån på mat kanske ? ja jag vet inte vi ser om man överlever dagen först så tar vi kvällen sen. den ska iaf spenderas med kärlek och  det är juh lovis! en kärlek du vet aldrig kommer lämna dig. underbar känsla!

god natt!

Kommentera inlägget här :