Livet går alltid vidare.

publicerat i Allmänt;
Då sitter jag här igen. hemma hos mamma vid hennes dator, den enda skillnaden från nu med alla andra gånger är att jag nu bor hos mamma i väntan på att få komma hem till mitt hus i illbcken. vad har jag lärt mig av detta? att aldrig någonsin flytta igen, utsätter inte Lovis för det en gång till. känslan av att känna sig såhär blåst och lurad det är otäckt, och ju mer man tänker på det juh mer sårad känner man sig. men men jag bittrar inte ner mig för det. som sagt livet går vidare och jag tror att jag är mest ledsen över att hamna i en sådan här situation igen, och att återigen behöva flytta mig och anpassa mig, flytta mitt barn, vända uppochner på hela livet IGEN! det är där skon klämmer som gör att livet går extra tungt. jag går iväg med ryggen fri och den känslan är faktiskt väldigt bra, men hur det än är vill jag inte vara med någon som inte vill vara med mig. simple as that!
jag är en god människa som har otroligt lätt att förlåta och gå vidare och det är nog just det jag gör nu med. vad tjänar man på att vara bitter, förbannad sur och ledsen? ingeting. När allt detta lagt sig lite så kommer allt flyta på ganska bra tror jag. det värsta jag vet är att ha saker otalt med någon, eller att klippa i dåliga dagar. man ska inte behöva klippa heller om man inte vill. man lär se vart situationen för en och förhoppninsvis till något bättre, oavsett vad det nu än är. det jag vet är att jag inte i första taget kommer lite på en karl igen och att jag på länge inte vill se någon heller i mitt liv där känslor blir inblandade. sedan lär man inse att livet ibland vill jävlas med en! allt har juh sin meninng.
 
Tillsist vill jag bara poängtera två saker som det går rykten om. 
*jag har inte bilvit utkastad
*och jag har heller inte kastat ut min hyresgäst.
sen har saker och ting har sina förklaringar till varför det är som det är just nu. 
nog om det. 
 
Lovis fyllde 2 år tidigare i veckan. något stort kalas blev det dock inte med tanke på omständigheterna, men nära och kära vi firade henne så gott vi kunde och hon fick otroligt mycket fint i sina presenter! svårt att förstå att barnet nu är 2 år. mitt lilla glassmonster :) på tisdag kommer Lovis farmor och farfar hit och firar henne. tror det blir Loivs 4:e firande av hennes dag. så kan det juh vara när man har folk så utspritt i landet :) 
 
vågen visar -3 kg denna vecka, och just nu sitter mamma brevid mig och käkar skorpor för fulla muggar. nu börjar allt vända och mat e otroligt gott så jag ska nog utan att tveka sätta mig i soffan jag med och avnjuta en skorpa med norsk räksallad och ost på. När aptiten kommer tillbaka är även du själv på väg tillbaka.
 
tack för mig! 
 
 

Kommentera inlägget här :