blir så jäval förbannad!!!

publicerat i Allmänt;
alltså på riktigt nu jävlar kokar skallen över och ilskan du kan känna då du bara vi gå till närmaste ansvariga människa/människor och skjuta en raketjävel i trynet på dom!
öppenvårdspsykriatin i Vansbro ska läggas ner!!!!!!! vart i helvete ska dom stackars sjuka ta vägen nuda som kanske behöver stöd och hjälp. tror ni dom tänker åka till Malung!?!?! och för den delen är det prat om att lägga ner Malung också så då finns det bara mora kvar härikring. alltså detta gör mig så sjuk upprörd så jag vet inte vad jag ska skriva. vi skär ner på vård och speciellt för dom med psykiskt ohälsa. sedan gnälls det över alla hemlösa och knarkare och diverse människor som inte passar inte i "dagens samhälle" . jag kan juh tänka mig att det är där dom med psykiskt ohälsa tillslut hamnar. varför ser inte andra människor det. tex dom som tycker att vi inte har råd att ha en öppenvårdpsykriati öppen längre !?
dessa människor som går på öppen hus eller kommer till öppenvården för att prata och umgås, få stöd och hjälp i sin vardag vad ska dom nu göra då ? som e så pass frisk att de kan leva i ett hem men så pass sjuka att de inte kan leva utan stöd och hjälp!
nej jag blir så ledsen när det ska skäras ner på allt.
varför kan människor med psykosociala problem inte räknas lika mycket som folk som brutit benet ? dom är också sjuka fast på insidan fast det inte syns på utsidan. varför ska de underprioriteras? VARFÖR?????

nej enda alternativet att ge folk hjälp idag är att söka sponsorer som bryr sig och öppna eget dit folk får komma. kommun och landsting eller regering verkar juh inte anse detta som vitkigt. DET KOSTAR FÖR MYCKET PENGAR, DET FINNS INGA PENGAR! fy fan vad jag är less på att höra dom orden. galet less. kanske dags satt börja prioritera folket i landet med dom pengar som finns istället för att lägga ner allt som finns, så snart får du lov operera dig själv med för det finns inga resurser till något för ingen jävla människa har råd att utbilda sig för att sedan inte ens få betalat för att få livet att gå runt.
Sverige är bedrövligt, idag skäms jag över detta land och vart fan det är påväg.
jag känner folk med psykiskt ohälsa och det gör ont i mig att se att ingen bryr sig om dom. bara bommar igen en stor trygghet för dom, och säger ni får fara dit eller dit. i stora drag så är det nog så vissa uppfattar situationen beroende på hur pass sjuk man är. de är inte lika viktiga som alla andra. nej det är så ledsamt så jag vet inte vad jag ska göra. vad kan jag göra!?

ursäkta mig!

/ bokor

Kommentera inlägget här :