sluta banta!

publicerat i Allmänt;
nu är det dags att börja inse att man duger som man är och sluta jaga den perfekta kroppen. Jag är perfekt som jag är för någon.. och livet ska vara roligt och spontant inte fullt med begränsningar och planerat efter kost... jag tycker vi alla borde påminna oss om att vi e vackra och alldeles bra som vi är. . kunna äta vad vi vill utan att ha dåligt samvete och måste svälta sig ett dygn efter man ätit en påse chips eller spendera 3 timmar på gymet sen.. sund kost med regelbunden motion mår nog vi alla bäst av! att få bekräftelse av andra och tro att man inte duger och passar in är ju bara några dumheter man själv fått för sig!
jag har en märklig relation till mat men är fast besluten att sluta leva såhär. . livet är för kort!! senaste veckan har jag druckit oboy och ätit choklad och gått promenader med vagnen och det känns bra.. slåss visserligen med självförtroended angående denna "mage" men inser nog snart att den e inte så hemsk som jag tror och att jag faktiskt fått ett barn så det kunde ju vart värre. .


jag har också förstått äntligen att kvinnor ska ha former och kurvor på kroppen.. inge attraktivt med att vara smal som en sticka... som det låter så vill ju en karl ha en kvinna och inte en kvinna i en mans kropp om ni förstår... "hä skä vä lite å ta av" får man ju höra jämt.. det är nog så, så varför ska man vara så fixerad att försöka vara perfekt och för vem? folk tycker om en precis som man är och för någon e jag alldeles perfekt just såhär...

sen är ju träning kul och hälsosamt jag menar bara att det behöver inte bli så extremt av det och att man måste känna sig tvungen för att man ska gå ner i vikt eller för att man ätit godis... jag slåss iaf med mitt inre varje dag och börjar bli trött på det.. vill jag inte träna en dag så ska jag inte. . vill jag ha två ostmackor till frukost så vill jag äta det.. utan skuldkänslor osv..
ja heja på mig för det är svårt att ta sig ur något som e så stort i dagens samhälle och när det finns runt dig dagligen och stör!






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sussi S:

Helt rätt Sandra! Du är fin precis som du är! :)

2:a kommentar, skriven , av sofie:

Håller med!

Kommentera inlägget här :