juletider och höst?

publicerat i Allmänt;
Ja hösten har varit här och kan tycka den fortfarande är här då det inte finns någon snö ute.. haft svåra höstdepritioner så därför jag varit klen på att uppdatera bloggen då det bara hade blivit massa negativt trams,. livet känns lite bättre nu när juletider är på ingång.. fira min första jul som mamma och lovis första jul! ser fram emot det att få vara med familj och vänner.. 
 
har hänt en hel del under hösten.. började tappa bort mig själv en vända pga av depression osv.. men innan det hann gå såå galet långt så har jag nog ryckt upp mig! fått jätte mycket hjälp med Lovis och barnpassning av mamma och anders och det har betytt guld! man är juh tyvärr inte stark alla dagar jämt.. 
det har varit otroligt svårt att ta in och förstå att man behäver hjälp ibland.. att det är okej att lämnna bort barnet för att ägna tid åt sig själv och sina vänner och festa till det ibland.. som ensamståernde mamma är jag såå otroligt nojjig över vad folk ska tycka om en som mamma.. om man e oansvarig som väljer att festa ist för att vara med mitt barn.. detta brukar jag i regel bortse från helt och inte bry mig alls om vad folk tycker, men under denna höst så har allt varit så känsligt.. enda vi alla strävar efter är att vara en perfekt förälder så är det ju.. och inte bara förälder jag vill vara en god vän också.. fått höra så mycket att jag förändrats,, hmm, ja det är nog inte så konstigt när jag fått en helt ny roll i livet och fått något helt annat att leva för.. jag är inte samma gamla sandra längre för jag vill inte vara det heller.. sen visst är det lätt att ramla in i gamla fula ovanor men jag bryter genast eller ber om hjälp om det behövs.. Lovis är ju det hälsosammaste som kunde ha hänt mig! 
 
saker och ting har iaf börjat ordnat upp sig utöver det också.. och det ser lite ljusare ut på en del områden! mina tankar och funderingar är mikndre och ett lass har fallit av mina axlar.. underbart! :) 
 
Det där men att finna mitt livs Glenn har jag återigen lagt på hyllan då det visat sig igen att de flesta karlar är fulla med skit, jag ändrara uppfattning om det den dagen det motbevisas! :) 
 
Lovis är redan 7 månader och jag tänker tillbaka och insett att två årstider redan gått.. ? vad tusan har vi gjort ? jag vill dokumentera varje dag varje minut för minnet har redan börjat svika lite och det känns fördjävligt faktiktiskt.. men ska göra ordnign en bildbok om lovis första år ( en meter tjock) och det ska juh bli kul.. 
 
ja sen sista biten som tynger mig eller rättare sagt har gjort är väl denna förbannade vikt..när ska jag hitta motivation nog att börja träna igen ? äter LCHF nu och det funkar bra man i juletider så frestar juh så mycket annat och då lär man juh träna för att hålla god balans vilket man såklart jämt ska göra.. jag gillar inte gymet och föredrar en tur i skogen men att få barnvakt är inte alltid det lättaste.. har iaf 6 kilo kvar till målvikt och känner inte för att svälta bort dom! tips någon?
 
får hoppas nu jag blir bättre att blogga om skiten , men det är svårt också när man har en liten att passa hela dagarna och ge massa kärlek också.. och kvällstid är man som en klubbad säl i soffan ;) haha 
 
Puss och kram! Sandra! 
 

Kommentera inlägget här :