Lyckotårar?

publicerat i Allmänt;
har ni någonsin gråtit och undrat varför?
gråter men för att man är ledsen eller för att man är glad.. när tårarna överaskar dig utan förvarning har du ingen aning om hur du ska hantera dom heller.. resultatet blir att du torkar dom och sen funderar du inte mer på saken förens senare på kvällen när du ska lägga dig.. då dyker frågan upp.. - Varför blev jag så ledsen idag? idag har juh varit en sådan bra dagen men å andra sidan har det inte hänt något överdrivet bra som jag måste bli så lycklig över att lyckotårar faller.. sen börjar man fundera på gårdagen.. då livet var ett enda svart moln som man aldrig trodde skulle passera.. ens eget värde var så lågt att råttorna lekte tafatt med det.. funderade på alla saker som hänt och vad man skulle gjort och inte gjort och hur saker kommer bli.. vad tycker alla andra? ja en rikigt dålig dag men då kom det inga tårar? så varför rinner tårar på min kind just idag? en vanlig bra dag idag! kan det vara det undermedvetna kombinationen av att vara lycklig och samtidigt väldigt olycklig? ni förstår hur jag menar.. det jobbiga är att man har bara ett liv..! och  det borde vi kanske ta vara på mer till oss själva och inte blanda oss i andras liv så mycket.. det har juh inget medens eget liv att göra.. i slutändan tar det oftast mer energi än vad det ger så det är totalt waste of time!
 
mamma kommer hem i morgon.. när hon väl varit borta en hel vecka från mig så märker jag nu hur mycket jag verkligen uppskattar henne.. man saknar inte kon förens båset är tomt sjukt jävla nog.. det ska bli skönt att få kramas med henne på söndag! ibland tar man människor förgivet.. det gör jag med mina mamma..  alltid hemma, svara alltid i telefon och ställer jämt upp... vilken hemsk människa jag är.. nu när hon varit på semester så har det varit jätte konstigt.. säger aldrig hur mycket jag uppskattar henne är talar om hur tacksam jag är att hon ställer upp så mycket för mig..  men för mig är hon livet hur som haver! <3
 
 
 
man ska vara lycklig för andras lycka!
puss och kram Sandra!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mami:

Hej min ÄLSKADE dotter.
Läste nyss hela din blogg & det gör mig ont att läsa hur dåligt du mår,jag har ju naturligtvis vetat det men du som alltid brukar vara glad och positiv & brukar säga att allt ordnar sig.
Ledsen över att läsa att vissa människor får dig att må som du gör.
Men du måste ta bort energi tjuvar och människor som överhuvudtaget får dig att må dåligt.
Människor som bara tänker på sig själva är egoister !!!.
Bort med dom !!!
Blir så glad när jag såg vad du skrivit om mig,det kom en och annan tår dårå.
Du ska veta att jag älskar dig mest i hela världen,runt hela unirversum & tillbaka igen,som jag alltid sa när du var liten ;)
Jag kommer alltid att finnas för dig så länge jag kan andas !!!!
Nu ska jag lägga mig & sova.
Jag ska krypa ner under täcket och glädjas åt att den sista tanken innan jag somnar är vilken tur jag har, som har världens underbaraste dotter !!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Svar: mami mami!! tack för alla orden.. dom värmer och vad kul att du följer min blogg.. har varit lite negativa tankar och känslor på sista tiden och att skeiva om det gör saken bättre för stunden och jag behöver inte gnälla om hur livet plågar mig då och då till bnågon speciell person.. men du har nog stått ut med mest.. Älskar dig också!! PUSS!!! <3
Sandra

Kommentera inlägget här :