*Friendship!*

publicerat i Allmänt;

Börja med att tala om att det är onsdag idag och jag har äntligen fått mitt kort efter två vekor..

Har haft en hel del funderingar kling min omgivning och mina egna tankar och liv... Det är något som stör mig en hel del. jag är väldigt glad som människa och unnar mina nära och kära det bästa i hela världen.. men vilka är ens nära och kära då? hur nära vet du att du är en vän? jag anser att vänner som försvinner från ens liv så fort det kommit in någon annan i deras liv kan väl inte vara en så kär? man kan inte rikigt ha tillfälliga vänner heller.. visst ha vi alla ytliga polare som man hänger med ibland men kanske inte delar hela livet med.. men dom vänner som du har delat många hemligheter med hoppades man nog att man skulle ha vid sin sida oavsett hur ens liv förändrats?

Kan känna mig både ledsen ibland och väldigt vrång också.. barnsliga metoder men en vänskap kan man inte ha med sig själv.. krävs två själar till det! Så Ta hand om dom ni bryr er om oavsett vad som händer, en rikigt vän står alltid vid dörren eller svarar alltid i telefon oavsett tid på dygnet!

en vän som dömer dig och pratar om dig och ditt beteende/handlingar bakom din rygg kan juh inte vara en sann kompis, men en vän som pratar med dig om ditt beteende/handlingar är väl ändå en sann vän? allas beteende har väl en orsak hur som haver?
man vill nog sina nära och kära det bästa oavsett hur sanning ser ut.. den kan vara hård ibland men det lär man väl ta.

folk som inte ens är din vän och ändå pratar om dig bakom din rygg behöver vi inte ens lägga ner energi på. det är väl lika bra dom pratar på om det gör deras dag/liv bättre.. förstår inte hur folk orkar lägga ner energi på sånt ,nu när sommaren kommer och det finns så mycket i livet att glädjas åt än en annans människas privatliv som man oftast inte vet hur ser ut egetnligen.

vi alla har nog tagit mer skit än vi förtjänar genom livet och oftats så finns det ingen grund.. men varför ska vi vara så rädd för vad andra tycker jämt? så länge man lever sitt eget liv och vet själv hur det ser ut så är det väl bra? må bra och var lyklig.. du får aldrig uppleva samma dag två gånger!


Har funderat väldigt mycket på att flytta. skulle så gärna vilja köpa ett hus som ligger mysigt och fint som jag kan pyssla med här på landet.. less på att bo i lägenhet och har aldrig trivts särskilt bra i den heller. husen växer inte på träd och dom som kommer ut hinner många sthlm snabbt att köpa.. dom måste vara gjord av pengar för dom ska ha alla hus till varje pris.. tycker det är väldigt tråkigt.. spec när dom ska ha stora villor här i byn som bara en sommarstuga.

nu ska jag ge mig ut på en härligt lång promenad och ägna en tanke och min lilla lilla vän som ligger i mora.. hälsade på henne igår och trots allt elände med krossad fotlet och allt där till så hade hon humöret uppe.. Med henne i närheten är mitt liv som Bäst!

Kram på er!!!

Kommentera inlägget här :