Åh jag vill ha!!!

publicerat i Allmänt;

Såg ett hus idag i järnanytt.. slängde mig på datorn och gick in på hemnet.se, det var juh rena drömmen.. precis som i min fantasi hur jag vill bo... så jag skickade iväg ett mail direkt till mäklaren och det tog 20 minuter så ringde han upp och sa jag fick komma och kolla på huset redan på eftermiddagen.. så 17:35 anläder jag på gården och känner hur jag hela jag lyser upp efter första intrycket. Sen ser jag att det är fullt med folk där.. huset hade juh knappt hunnit komma ut på internet.. men men jag tog mig en runda ensam och kikade runt.. blev mer och mer kär juh längre jag var där!

härbrä, utehus och lillastuga fanns det med på gården.. gärdsgård runt hela gården och en ståtlig flaggstång brevid huset.. för att inte glömma tala om att huset med var ett gammalt avlångt timmerhus.. mycket mysigt..

skrev upp mig direkt på listan och då talar mäklaren om att alla fem "familjer" som tittade på huset var intresserade.. förbannat tänkte jag.. hur ska detta gå vägen när utgångspriset var 395 000? kommer bli dyrt för bokorkullan dåda.. jaja hoppas att många drar sig ur och att dom kan köpa sitt jävla sommarhus någon annanstans... man kan inte komma hit och köpa våra gårdar och sedan ha det som sommarhus en gång om året.. galet fel anser jag..(grinig) själv har jag en sommarsrtuga mitt ute i skogen vid sjön utan varken el eller toalett.. det för mig är en sommarstuga.. mitt smultronställe!! :)

så i morgon drar jag till banken för att se hur mycket dom vill låna ut till mig och se om jag ens har någon chans.. men jag hoppas det, skulle kunna ge mycket för den där gården.. läget var juh otroligt bra!!




nej om man ska ta och palta sig in i duschen efter dagens pw för att sedan kanske köra fyllon till falun ikväll.. vi får se :)

Tack och adjö!
// Bokor :)

Kommentera inlägget här :